

Agenda / Formació
Curs d’esquí de muntanya nivell 1 Agrupació Excta. Granollers (Comarca del Vallès) – Regió I
Nivell Nivell 1
Ratio 1:6
20 de d'abril 2022 / 1 de de maig 2022
Agrupació Excta. Granollers
C/ Corró, 10 - 08401 Granollers
Preu 130 € amb llicència federativa anual FEEC // 145 € sense llicència federativa anual FEEC + la llicència temporal
Contacte
secciomuntanyaaeg@gmail.com
NIVELL ESPORTIU MÍNIM
Es demana un nivell d’esquí alpí de viratge paral·lel. Baixar pistes negres (encara que sigui a poc a poc). Coneixement de la muntanya hivernal. Tenir les capacitats físiques per poder fer 800 metres de desnivell positiu.
MATERIAL PER CURSETISTA
-Esquís amb fixacions de muntanya, pells de foca i ganivetes
-Botes d’esquí de muntanya, grampons i piolet
-Casc, DVA, pala i sonda
-Roba adient per a l’època hivernal
Part d’aquest material es pot llogar a les ENTITATS i/o botigues.
NORMES DEL CURS
-Places, de 6 a 12 cursetistes. Els inscrits han de ser múltiples de 6, si s’ha arriba a 6 alumnes, s’han d’apuntar en llista d’espera fins arribar a 12 alumnes.
-Caldrà tenir la llicència federativa de la FEEC any 2022, tipus D, o tramitar la llicència temporal pels dies del curs (aprox. 5 €).
-La direcció del curs es reserva el dret de modificar el programa, si les condicions meteorològiques ho aconsellen.
-El participant assumeix doncs els possibles riscos que això comporta i es compromet a seguir les instruccions que en cada moment se li doni per part del professorat.
-Els viatges, àpats i pernoctacions, inclòs el refugi, aniran a compte dels alumnes.
PROGRAMA
ABRIL
20 Presentació del curs i sessió teòrica. (Aquesta sessió es farà per videoconferència). De 19h a 21h.
23 Sortida pràctica: Tècniques de progressió i descens en esquí de muntanya. Tècniques de descens neus no trepitjades. Lloc a determinar en funció de la nivologia i la meteorologia.
24 Sortida pràctica: Tècniques de progressió i descens esquí de muntanya. Progressió amb i sense pells de foca. Lloc a determinar en funció de la nivologia i la meteorologia.
30 Sortida pràctica: Pràctica recerca víctimes d’allau. Tècniques de progressió i descens en esquí de muntanya. Lloc a determinar en funció de la nivologia i la meteorologia.
MAIG
1 Sortida pràctica: Tècniques d’alta muntanya aplicades a l’esquí de muntanya . Realització d’itinerari per terreny variat, preparat pels alumnes. Lloc a determinar en funció de la nivologia i la meteorologia
DIRECTOR: Òscar Màrquez
Tots els instructors són membres de l’Escola Catalana d’Alta Muntanya (ECAM).
Programa “Dona i esport”: es retornarà el 20% de la inscripció a aquelles dones amb la llicència federativa anual FEEC i que omplin correctament la documentació.
Objectius
L’Esquí de Muntanya és el mitjà que ens ajudarà a moure’ns per l’alta muntanya hivernal.
Amb el curs donarem els coneixements bàsics de l’esquí de muntanya per començar a fer sortides fàcils i amb autonomia.