

Notícies - 27/10/2024
Wifred Lladó i Aina Cusí trepitgen fort a la Garrotxa
La Trepitja Garrotxa corona els campions de Catalunya d’Ultratrails en una edició èpica marcada pel ritme intens i la pluja
La Trepitja Garrotxa ha celebrat aquest cap de setmana la seva desena edició, coronant els campions de Catalunya d’Ultratrails de la dotzena copa FEEC d’ultres. Amb prop de 100 corredors i corredores de tot el país, la prova ha combinat exigència física, resistència i una bellesa paisatgística incomparable en un recorregut de 64 km i 4.100 metres de desnivell positiu. Aquest any, la pluja constant ha estat protagonista, juntament amb un recorregut amb el 90% de camins de muntanya pels indrets més inhòspits de l’Alta Garrotxa. Es tracta d’una cursa de muntanya benèfica, sostenible i respectuosa amb el territori i la seva gent.
Des de la sortida a Oix, el ritme va ser frenètic, amb corredors tant de la ultra com de la marató avançant plegats fins ben entrada la cursa. En els primers quilòmetres, Marc Costa va marcar un ritme molt alt, impulsant el grup capdavanter i establint les bases d’una competició intensa. Wifred Lladó Hernández (CE Solsonès) va seguir el ritme accelerat des del començament, avançant posicions de manera progressiva fins a situar-se en primer lloc ja a l’equador de la prova. S’ha fet amb el títol de Campió amb un temps de 7:18:13.
Lladó va consolidar la seva posició, mantenint una distància constant de l’Albert Garcia (CE Garriguenc) que ha estat finalment va ser tercer amb un temps de 7:32:55. Ramon Nicolás Sánchez, (UECAnoia) cinquè a mitja cursa, ha anat a més fins fer-se amb el subcampionat i el segon calaix al podi amb un temps de 7:27:13. Pere Montserrat (CE Caminaires de Vilamajor)que també es va moure entre els tres primers durant durant la primera meitat de la cursa va acabar en una meritòria quarta posició.
La cursa femenina ha estat igualment ràpida i disputada. Aina Cusí (AE Matxacuca) que sempre es caracteritza per seguir el seu propi ritme en curses de muntanya, s’ha imposat amb fermesa i ha aconseguit proclamar-se campiona de Catalunya creuat la linea de meta a Oix amb un temps 8:19:00. Anna Fernández (GE Olina)ha mantingut una sòlida segona posició finalizant en 8:46:28 tot i la dura persecució de la veterana Roser Español (UE Urgellenca) , que va arribar en tercera posició a Beget amb un temps de 9:01:31 consolidant el tercer lloc a meta. Español, va ser campiona també al 2021 a la mateixa Trepitja Garrotxa.
La cursa també va decidir el Campionat de Catalunya per equips de la modalitat amb victòria final per la Joventut Atlética Montcada de Montcada i Reixac.
Amb aquesta prova es posa punt final a la 12a Copa Catalana de Curses d’Ultraresistència 2024, i només quedarà conèixer de manera oficial els campions de la Copa Catalana, que va començar a principis d’any amb l‘Ultra Muntanyes de Prades.