La Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) està duent a terme una actuació de millora al refugi Sant Jordi, situat al Parc Natural del Cadí-Moixeró, al terme municipal de Guardiola de Berguedà.
Els últims dies s’ha pujat el material necessari per al desenvolupament de l’actuació amb helicòpter, que ha consistit en la millora de la captació de l’aigua del refugi mitjançant la construcció de dues noves arquetes.
També s’han fet una sèrie de millores en la instal·lació elèctrica de l’equipament. D’aquesta manera s’ha canviat el quadre elèctric de la cuina del refugi i s’han reparat les línies elèctriques i canviat els endolls de la mateixa cuina del refugi, que estaven malmesos.
A més a més, també s’ha col·locat una nova webcam. També s’ha instal·lat un nou sistema d’internet satel·lital que dotarà de banda ampla la instal·lació. Per altra banda s’han col·locat diversos detectors de monòxid de carboni tant en el menjador com en les habitacions del refugi. D’aquesta manera, si el detector capta que el nivell d’aquest gas puja per sobre d’un límit, es dispara una alarma. A partir del 23 de maig fins a finals de setembre el refugi estarà obert en règim de guarda.
Refugi Sant Jordi
Enlairat a 1.565 m d’altitud, situat al vessant sud de la serra de Moixeró, molt a prop del coll de Pendís, el refugi Sant Jordi s’inaugurà l’octubre de 1961. Actualment disposa de 44 places i forma part de la popular travessa Cavalls de Vent, la recentment cread Alta Ruta del Cadí, així com també de Muntanyes Màgiques i el GR 107 “Camí dels Bons Homes”. L’accés al refugi a través del PR-C 125, una preciosa excursió que discorre pels Empedrats, resseguint l’espectacular i encaixonada vall del riu Pendís, és
una experiència totalment recomanable. Pel què fa a les ascensions, l’estrella de la zona és el Penyes Altes del Moixeró (2.276 m), el cim més emblemàtic de la serra de Moixeró.