FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Foto: Pat Soler - FEEC
Foto: Pat Soler - FEEC

Notícies - 09/02/2026

El Campionat de Catalunya de Curses d’Ultraresistència primer contacte amb les curses per muntanya

Baix Camp Curses per Muntanya Curses per Muntanya

El Campionat de Catalunya de Curses d’Ultraresistència, amb la Cursa 4 Termes, vol arribar als 300 participants. El Club Esportiu l’Areny és l’encarregat d’organitzar aquesta competició que es disputarà a Mont-roig del Camp (Baix Camp) el pròxim 14 de març. Aquesta serà la primera cita del calendari de curses per muntanya de la temporada i actualment supera ja els 250 inscrits.

El campionat manté les inscripcions obertes i espera tancar amb 300 participants

La prova proposa un recorregut circular de 55 km amb 3.000 m de desnivell. Els corredors hauran de superar un traçat de pistes, corriols de bosc i les tarteres de la Cabrafiga i de la Mola. Igualment i continuant amb l’itinerari, la cursa passarà per indrets com la Serra de Llaberia, el castell d’Escornalbou i l’ermita de la Mare de Déu de la Roca.

En l’edició passada del campionat, l’Ultra Trail Muntanyes Costa Daurada (Agrup. Cultural Vila-seca), Ivan Calvo (Club Esp. de Muntanya Team-Gozalbo) i Carolina Rius (Club Camí dels Ibers Trail Running) es van proclamar guanyadors de la competició. El podi masculí el van completar Raul Butaci (Club Esp. Pedala.cat Balaguer) i Albert Garcia (Club Centre Excta. Trencacims). La segona i tercera posició femenina van ser per a Marta Muixí (Assoc. Esportiva Diedre) i Susana Moreno (Joventut Atlètica Montcada), respectivament.

Així doncs, la Cursa 4 Termes decidirà els campions nacionals d’ultraresistència en un recorregut exigent. Per a participar-hi, cal inscriure-s’hi a través d’aquest enllaç.

Una aposta per la resistència 

Un dels canvis importants de la temporada de Curses per Muntanya és l’aposta per la 6a Copa Catalana de Curses de Resistència. Aquesta competició substitueix a la Copa Catalana d’Ultraresistència i s’adapta a les distàncies de marató per a les curses per muntanya de resistència. La FEEC seguirà mantenint el Campionat de Catalunya d’Ultraresistència que es disputarà el 14 de març a la Cursa de Muntanya 4Termes (CE l’Areny) a Mont-roig del Camp. 

Pel que fa a la Copa Catalana de Resistència l’estrena serà al Berguedà amb les Clàssiques Berga-Rasos-Berga “Memorial Xavi Batriu” (CE Berguedà, AE Mountain Runners del Berguedà) el 9 de maig. La cursa berguedana es manté al calendari amb l’aposta per la prova de distància marató de 44,5KM 2.800md+ amb un recorregut exigent de muntanya que porta als participants cap al Rasos de Peguera i la Serra d’Ensija.

La segona cursa d’aquesta edició de la Copa es desplaçarà fins al Pallars Sobirà per al debut de La Ribalera (AE Catalunya) el 14 de juny. Una de les novetats esperades del calendari que arriba a la seva dotzena edició amb l’ascens al Pic de Salòria (2.789m) com a principal atractiu i amb un recorregut de 42KM 3.400md+.

La 6a Copa Catalana de Curses de Resistència comptarà amb quatre proves en el seu calendari que es tornarà a reprendre el 10 d’octubre amb una de les grans clàssiques com és la Ultra Trail Serra de Montsant-Costa Daurada que presentarà un recorregut de 44KM amb 2.400md+ per les muntanyes de Montsant  a les terres tarragonines.

La competició es tancarà amb una retorn esperat i amb essència. La Primera Marató de Muntanya de Catalunya (CE Llorençà) es disputarà el 25 d’octubre i servirà per a tancar el calendari de Curses per Muntanya del país i per a tornar a casa. La cursa que es disputa a Sant Llorença Savall (Vallès Occidental) és una de les considerades com a pioneres en les curses per muntanya del país i ara tornarà a les competicions FEEC per a decidir els Campions de la Copa de Resistència.