FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Notícies - 25/08/2023

Comunicat Junta Directiva FEEC

Entitats Societat

Des de la Junta Directiva de la FEEC, com a representants d’una federació històrica i centenària, amb unes arrels catalanistes, feministes i democràtiques, sempre hem defensat la igualtat entre homes i dones i el respecte entre tots els col·lectius. L’excursionisme al nostre país cal recordar que ha anat lligat des dels seus inicis a la conservació de l’espai en què es desenvolupa i a la fusió entre la muntanya, la cultura, el territori i la seva gent.

Davant de les actuacions dutes a terme des de la Real Federación Española de Futbol i la celebració de l’assemblea extraordinària celebrada aquest divendres des de la FEEC volem expressar el nostre compromís amb l’esperit democràtic i amb el reconeixement de les nostres esportistes per davant de qualsevol interès personal d’alguns dirigents.

Creiem que les actituds i declaracions que s’han vist, per part dels màxims dirigents de la RFEF , són motiu de denúncia i d’autèntica vergonya per a qualsevol federació esportiva, club esportiu o entitat esportiva.Els valors de l’esport estan molt allunyats de tot aquest espectacle lamentable i dels comportaments obertament masclistes per part del president de la RFEF i de tothom que ha aplaudit el seu discurs.

La FEEC compta actualment amb 16. 614 llicències federatives femenines i és la tercera federació esportiva del país, amb un arrelament social a tots els racons de Catalunya.

No podem permetre en cap cas, que un col·lectiu que representa pràcticament el 40% de llicències federatives de la FEEC, se senti menyspreat, insultat, agredit i menystingut en cap àmbit de la vida.

Per això demanem obertament mesures contundents i dràstiques envers els greus fets que hem anat coneixent els darrers dies sobre el president de la RFEF i el col·lectiu que intenta emmascarar tot el succeït. Reclamem responsabilitats i donem suport la postura forta que ha mostrat la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya i les jugadores.

Davant d’actituds masclistes i autoritàries ens trobaran sempre de cara.

Serem lliures i fortes o no serem.