FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Foto: Carles Redorta
Foto: Carles Redorta

Agenda / Formació

Curs d’iniciació a l’escalada

Nivell Curs d'iniciació a l'escalada
Ratio 1/4

PRESENTACIÓ

Aquest curs va dirigit a les persones que volen iniciar-se a l’escalada en roca o que l’han practicat en alguna ocasió i volen adquirir els coneixements necessaris per a poder escalar amb els companys de manera segura.

Durant el curs es realitzarà molt pràctica, tot i això, s’aniran intercalant les explicacions teòriques pertinents a cadascun dels continguts de curs.

L’objectiu principal d’aquest curs és el de ser capaços d’escalar vies d’un sol llarg equipades de manera autònoma i de forma segura. Treballarem tant els recursos que tenim per a progressar per la roca, mobilitat, posició del cos, equilibri, tècniques específiques, etc. com les maniobres bàsiques: assegurar, conduir i xapar la corda, despenjar l’escalador, maniobres a la reunió, etc.

NIVELL ESPORTIU MÍNIM

En ser un curs d’iniciació no es demana cap nivell ni coneixements d’escalada.
De totes maneres cal tenir present que passarem dues jornades escalant amb aproximacions als sectors d’uns 15 minuts.

MATERIAL OBLIGATORI PER CURSETISTA

  • Arnès
  • Casc
  • Peus de gat

També cal portar aigua i menjar per a cada jornada, així com motxilla i roba adequada a la meteorologia.

NORMES DEL CURS

  • Places: mínim 4 participants i màxim 8.
  • Caldrà tenir la llicència esportiva de la FEEC any 2025, tipus C, o tramitar una assegurança temporal pels dies del curs (7 € x dia).
  • Edat mínima 16 anys complerts. Els menors de 18 anys hauran de presentar l’autorització signada pels pares o tutors.
  • La direcció del curs es reserva el dret de modificar el programa en cas que les condicions meteorològiques ho condicionin.
  • Els viatges i els àpats aniran a compte de l’alumne.

RÀTIO GUIA / ALUMNE
La relació és d’un guia per cada 4 alumnes.

DRETS D’INSCRIPCIÓ
150 € per alumne.
Descompte de 10% als socis de la Unió Excursionista de Vic: 135 €
No soci no federat 164 €
Soci no federat 143 €

INSCRIPCIONS
Inscriure’s a través del web www.unioexcursionistavic.org seguint els passos indicats i efectuant el pagament electrònic amb targeta, fins que s’arribi al màxim de places disponibles o bé fins a la data límit: dimecres 19 de novembre del 2025.
També us podeu inscriure personalment a la secretaria de l’entitat on caldrà fer el pagament amb efectiu o targeta per formalitzar la inscripció.
Les places s’adjudicaran per rigorós ordre d’inscripció/pagament.

PROGRAMA

Divendres 21 de novembre a les 19:30 (sessió teòrica)

Sala d’actes de la Casa Galadies (UE Vic)

  • Presentació del curs i dels objectius
  • Material d’escalada
  • Nusos d’escalada

Dissabte 22 i diumenge 23 de novembre (pràctiques).

El curs es farà en dues zones d’escalada diferents, d’aquesta manera els participants podran experimentar roques diferents. Aquestes zones estaran aproximadament a una hora de Vic. El lloc i hora es concretaran el dia de la sessió teòrica.

Durant el curs es realitzarà molta pràctica, tot i això, s’aniran intercalant les explicacions teòriques pertinents a cadascun dels continguts de curs:

  • Assegurar i despenjar
  • Maniobra de reunió
  • Xapatge i guiatge de corda
  • Abandonament a mig llarg
  • Control de la caiguda
  • Tècniques de progressió i gestualitat
  • Protocols de seguretat

Direcció del curs: Carles Redorta.
Tècnics: Gil Redorta i Carles Redorta.

Objectius

Ser capaços d'escalar vies d'un sol llarg equipades de manera autònoma i de forma segura.