FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Foto: Josep Escruela
Foto: Josep Escruela

Agenda / Formació

Curs de progressió per crestes

Nivell Iniciació
Ratio 1:3

25 de d'octubre 2025 / 26 de d'octubre 2025

Berguedà

Preu Federat 195 € i no Federat 205 €

PRESENTACIÓ

Aquest curs va dirigit a aquelles persones que tinguin coneixements previs d’escalada en roca i que vulguin assolir autonomia per a la realització de crestes de baixa dificultat (màxim IV+ de grau d’escalada). Està coorganitzat entre el CAG (Centre Alpí de Gironella) i Cordada AEE.

CRITERIS PEDAGÒGICS I RÀTIO

Us oferim aquest monogràfic formatiu aplicant una ràtio 1:3, seguint els nostres criteris de seguretat i d’atenció més personalitzada.

Per això el preu és una mica superior al d’altres ofertes formatives d’aquesta especialitat, però per fer-ho accessible apliquem subvenció de l’Ajuntament de Barcelona concedida a la nostra Escola de Muntanya.

CONTINGUTS

– Materials d’autoprotecció utilitzats en l’escalada de crestes.
– Coneixements i aplicacions dels nusos bàsics i formes d’encordament.
– Tècniques de seguretat, progressió i descens.

MATERIAL QUE CAL PORTAR*

Vestimenta adient que permeti els moviments, bota semirígida, arnès, casc.

Assegurador (placa de fre apta per a corda doble), 2 mosquetons de seguretat HMS, 2 mosquetons de seguretat de mida normal, 1 cordino de 1,5 m x 6 mm, 1 anell de cinta cosida de 1,20 cm, cintes exprés i 1 mallón, corda (a explicar a la xerrada de presentació).

*Es podran llogar a Cordada alguns materials en cas necessari.

NORMES DEL CURS

– Places de 3 a 6 alumnes.
– Caldrà tenir el carnet FEEC any 2025, o tramitar una assegurança temporal pels dies del curs (128 € pels 2 dies).
– La direcció del curs tindrà la possibilitat de modificar el programa previst, en el cas que les condicions climatològiques ho aconsellin.
– La direcció del curs i el seu equip es reserven el dret d’excloure del curs qualsevol alumne que demostri desinterès, manca de capacitat incompliment de les normes.
– Els viatges i àpats aniran per compte de l’alumne.

INSTRUCTOR/ALUMNE

La ràtio és d’1:3, un instructor per cada tres alumnes.

INSCRIPCIONS

Fins a exhaurir les places.

CORDADA, ASSOCIACIÓ EXCURSIONISTA I ECOLOGISTA
C/ Sant Adrià, 20, Ateneu l’Harmonia 08030 Barcelona
www.cordada.org / secretaria@cordada.org 688 920 377 (WhatsApp)

PROGRAMA

21 d’octubre (de 20 a 21 h), sessió teòrica TELEMÀTICAMENT: material i equip específic per a fer itineraris de crestes.

Dia 25: sortida pràctica, aprenentatge ús de materials d’autoprotecció. Maniobres amb corda. Progressió per llargs i en progressió simultània. Lloc a determinar, preferentment Berguedà.

Dia 26: sortida pràctica. Realització de cresta més llarga i complexa que la pràctica del dia anterior. Lloc a determinar, preferentment Berguedà.

DIRECCIÓ DEL CURS

Josep Escruela.

Tots els instructors tenen la titulació de l’Escola Catalana d’Alta Muntanya–ECAM.

DRETS D’INSCRIPCIÓ

Sòcies: 175 €

*Sòcies “30”: 170 €

*Sòcies “60”: 165 €

No sòcies: 195 €

*Persones que sumen 30/60 dies d’activitat com a socis de Cordada.

Objectius

Assolir autonomia per a la realització de crestes de baixa dificultat.