FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Agenda / Activitats

Mare de Déu del Mont 1.124 m (100 cims FEEC)

Distància 10 km
Desnivell 750 m

29 de gener 2023 - 07:00 - 17:00

Alta Garrotxa / Alt Empordà

Beuda

Preu SOCIS: 0 € SOCIS VIRTUALS: 05 € NO SOCIS: 10 €

Ruta circular: El camí surt a uns 400 m desprès del poble de Beuda.

Farem el camí de pujada a ritme pausat a través d’una pista que deixarem per continuar per la riera de Capellada. A través d’un camí amb fites arribarem a Sant Llorenç de Sous, antiga abadia benedictina que data del 871. L’època de màxima prosperitat es va desenvolupar fins al primer quart de segle XV quan va començar a tenir problemes econòmics, situació que es va agreujar amb els terratrèmols (1427-1429) que van arruïnar l’església.

Després del Coll de Finestrelles, arribarem al cim on hi ha l’ermita de la Mare de Déu del Mont, un restaurant i bar. Mirant cap al Canigó hi ha una estàtua de mossèn Cinto Verdaguer del que es diu, que en aquest indret va escriure part del seu poema “Canigó”. Si tenim la sort de tenir un dia clar, tindrem una gran vista.

De tornada passem altre cop per Sant Llorenç de Sous. Farem un tros de carretera i girarem a la dreta per agafar el camí que ens portarà al punt d’inici.