FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

EN MEMÒRIA DELS QUI ENS HAN DEIXAT

Distància 14 km
Desnivell 765 m

Volem fer una crida, invitant a tota la comunitat excursionista de les nostres comarques i més enllà, per participar en un esdeveniment esportiu en honor i record de Josep Lerin Palau, conegut pels amics com a ‘Popi’ referent històric en l’excursionisme tarragoní, que va morir aquest passat 26 de novembre, deixant la nostra entitat òrfena, era el nostre referent, un referent encara actiu ple d’il·lusions i empenta que ens ha pres el maleït virus.
Sense oblidar als companys excursionistes que també ens han deixat aquest terrible 2020, com Pep Pere Escarré ‘l’Escarré’ un home que vivia molt intensament la muntanya en tota la seva dimensió natural, científica i amb un tarannà tranquil i alhora intens en els seus reptes i al Celestí ‘Tino’ Altés, gran casteller i un excursionista complet, escalador, alpinista, amb crestes com els Beciberris o la de Salenques i expedicions a l’Atles o als volcans de Mèxic.

Farà falta INSCRIURE’S i apart de complir amb la normativa de sortides de la nostra entitat el cost serà portar alguna cosa comestible (preferentment de caire casolà) i alguna cosa que es pugui beure i quan acabem de fer l’itinerari, recordarem als tres muntanyencs menjant i fent un brindis en el seu honor i record.

Ens trobarem al Refugi Montsant d’Albarca. Després anirem pujant pel Grau Gran, Pla del Grau i girarem cap a l’esquerra per un sender que ens portarà fins al punt més alt d’aquesta serra, la Roca Corbatera (1.163 m). Després seguirem l’itinerari cap a la Cova Santa, seguint la carena a trobar el GR-174. Seguirem pel Grau de Montsant, fins Sant Joan del Codolar i aquí girarem cap a l’esquerra per pujar pel Grau dels Tres Esglaons. Després de passar el tercer i últim esglaó ja som dalt. Assolim la carena fins a trobar el camí de nou que puja a la Roca Corbatera, però ara girarem cap a la dreta per baixar fins a l’ermita de la Mare de Déu del Montsant, després baixarem pel grau de l’Ermita fins a trobar la pista que ens portarà de nou fins Albarca i el Refugi Montsant, allà es on menjarem i beurem el que haguem portat entre tots.

Sortida i arribada: Refugi Montsant d’Albarca.
Hora de sortida: Des del Refugi Montsant, 8:00 h
Dificultat: Baixa-Mitjana. La diferència de dificultat està amb el fet que feu la proposta completa, llavors es pot considerar Mitjana, a causa de la dificultat del Grau dels Tres Esglaons, si no ho feu i aneu pel Camí de la Llisera, és de caràcter baix, encara que llarga.
Temps aproximat, amb el grau ferrat: 6 h.
Temps aproximat, pel Camí de la Llisera: 4:30 h.