Chamonix sobre blanc (petita travessa de les glaceres).
Anar a visitar Chamonix, als peus del Montblanc, és en si mateix motiu més que justificat per aquest desplaçament. Nosaltres us proposem aprofitar el viatge per recórrer a peu les seves glaceres. Una activitat bastant senzilla tècnicament i amb un nivell d’exigència física força assequible… però tampoc és anar de passeig… és una activitat no apta per a persones que tinguin pànic a les alçades.
Ho llegim pas a pas?
Programa:
Dia 22 de juliol a la tarda, recepció a Chamonix, preparació de la travessa.
Dia 23: ben d’hora agafem el telefèric de l’Aiguille du Midi (molt espectacular). Visita de les instal·lacions turístiques que hi ha al cim de l’Aiguille.
Sortint per l’espectacular forat de gel que ens comunica a l’exterior, començarem la travessa del Vallee Blanche i la glacera du Geant fins a l’espectacular refugi de Torino (3.375 m). Estem al costat italià gaudint d’unes vistes que no oblidarem mai.
Desnivell +: 230 m
Desnivell -: 650 m
Distància: 7 km
Dificultat: travessar esquerdes en algun cas pot presentar alguna dificultat, que s’haurà de gestionar per minimitzar el risc.
Dia 24: sense estressar-nos per deixar que el sol escalfi una mica, començarem el descens cap al refuge du Requin. Des de la seva terrassa gaudirem de les vistes sobre el salt d’aigua du Geant… blocs gegantins de gel “sèracs”, que es precipiten inexorablement cap a la vall… a pas de glacera…
Seguirem avall, ara per camins verticals equipats amb escales, molt espectacular! Acabat el vertiginós descens posarem de nou els peus a la glacera, just a sota de la cascada i continuarem fent algunes ziga-zagues per arribar a la confluència amb la glacera Leschaux.
Ja “només” ens quedarà trobar les escales de pujada cap al refugi de Couvercle (2.683 m). Les vistes des d’aquí són increïbles… quina novetat, oi?
Desnivell +: 700 m
Desnivell -: 1400 m
Distància: 11 km
Dificultat: travessar esquerdes, en algun cas pot presentar alguna dificultat, que s’haurà de gestionar per minimitzar el risc. Baixada i pujada de trams equipats amb escales i passamans, amb molta verticalitat, que farem ben assegurats.
Dia 25: sortint del refugi anirem a buscar el camí del balcó, continuarem gaudint de magnífiques panoràmiques. L’objectiu del dia serà arribar al refugi Charpoua (2.841 m), situat a una raconada envoltada de majestuoses parets. Un cop visitat retornarem al camí del balcó per baixar de nou amb vertiginosos trams d’escales, cap a la “mer de glace”, la part més baixa de la glacera per on vàrem començar a caminar dos dies abans. I ja cap al telefèric que ens pujarà a l’estació del tren de Montenvers. Possible visita a atraccions turístiques d’aquesta estació.
La part de la visita al refugi Charpoua, és opcional, qui no la vulgui fer escurça 500 metres de desnivell de pujada i baixada i uns 4 km.
Per a qui faci tota l’excursió, aquestes són les dades:
Desnivell +: 550 m
Desnivell -: 1500 m
Distància: 10,5 km
Dificultat: baixada i pujada de trams equipats amb escales i passamans, amb molta verticalitat. Per la glacera ja tindrem menys esquerdes que els altres dos dies.
Preu inscripció (inclou guia de Cordada i material d’ús col·lectiu)
Sòcies: 175 €
Sòcies “30”*: 170 €
Sòcies “60”*: 165 €
No sòcies: 185 €
*Persones que sumen 30 o 60 dies d’activitat com a sòcies de Cordada.
No inclou:
– Despeses de transport (per compte propi fins a la Chamonix).
– Despeses d’allotjament (MP), telefèric i tren, tant pròpies de cada participant més la part del guia seran uns 350 €, es paguen in situ. El càlcul inclou des de la nit del 22 a la nit del 25.