FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Foto: Cas

Agenda / Activitats

7 dies per set 4000! Esquí-alpinisme

Del 30 de març al 5 d’abril.

Que bonic és tenir somnis! Aquest encadenament de cims de més de 4000 metres en un sol desplaçament a Suïssa n’és un de ben agosarat. Ho tenim al 50/50, sobre tot dependrà de la meteo, ja que es tracta d’un repte d’exigència física i tècnica de nivell mig. Tot i els desnivells acumulats i els passatges de grimpades, els descensos amb els esquís als peus, son un altre cosa!

Programa:

Dia 30 de Març: Viatge cap a Suïssa (Stalden, 800 m).

Dia 31: Pujada al refugi Bordier (2886 m). 1200 m. desnivell de pujada. Posteriorment ascensió optativa al Klein Bigerhorn (3182 m.) 300 m. de desnivell. Dia de introducció de nivell fàcil.

Dia 1 d’abril: Entrem en matèria, Ascensió de l’aresta Nadelgrat (AD): Dürrenhorn (4.035 m.) – Hohberhorn (4219 m.) – Stecknadelhorn (4.241 m.) – Nadelhorn (4.327 m.) 1.500 m. de desnivell acumulats. Retorn al refugi Bordier. Com preveiem una segona nit al mateix refugi no cal estressar-se, ens prendrem el temps que calgui per anar resolent les dificultats.

Dia 2: Dia de transició. Baixem a la vall, ens traslladem a Saas Fee, “passem per boxes” per reiniciar com nous. Agafem remuntadors fins a la cota 2988 m i fem excursió curta fins al refugi Britannia (3069 m.).

Dia 3: Ascensió Strahlhorn (4190 m.) per l’aresta del Fluchthorn. Un itinerari bonic i variat amb alguna part de neu més picant abans de fer cim. Retorn al refugi Britannia.

Dia 4: Ascensió al Rimpfischhorn (4199 m), per la via normal (PD); descens al Allalinpass (3.556m); ascensió a l’Allallinhorn (4027 m); canal sud oest (AD-); i descens a la Vall.

Dia 5: Viatge de tornada

Si el projecte t’interessa, contacta amb nosaltres.