FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Notícies - 02/05/2016

Torna a obrir-se la via ferrada de ‘Les Dames’

Escalada

Torna a obrir-se al públic la via ferrada de “Les Dames”, un cop finalitzats els treballs de restauració de la via ferrada , el Patronat de la Muntanya de Montserrat ha anunciat la seva reobertura en data 2 de maig de 2016.
Els treballs de rehabilitació de la via ferrada han estat realitzats per l’empresa “Guies de Muntanya de Montserrat”. En la restauració s’ha respectat i mantingut la dificultat tècnica original, s’ha millorat la qualitat de l’equipament i també les mesures de seguretat.

Després de la inspecció de validació de l’equipament de Les Dames efectuada pel cos de bombers del GRAE i avaluant l’estat de les instal—lacions com a òptimes, el Grup de Treball de millora de la Seguretat (format pel Patronat de la Muntanya de Montserrat, la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC), el Grup de Recolzament d’Actuacions Especials (GRAE), el cos d’Agents Rurals, el cos de Mossos d’Esquadra, Creu Roja i Protecció Civil) pren la decisió de reobrir la via ferrada al públic avui dilluns dia 2 de maig.

DADES DE LA VIA FERRADA:

La via ferrada Les Dames està situada a la canal de l’Artiga Baixa, al municipi de Collbató. S’hi accedeix a peu des de la Vinya Nova per la pista forestal que duu a Collbató i s’enfila pel segon trencall-torrent a mà esquerra. Quan s’arriba a la confluència de dos torrents s’agafa el de la dreta fins a trobar l’indicador de la via ferrada Les Dames.

El camí de retorn s’agafa a la dreta direcció llevant on aquest enllaça en pocs metres amb el camí del Clot de la Mònica que ens durà novament a la pista de
Collbató –Vinya Nova.

FITXA TÈCNICA:

Tipus d’itinerari: Via ferrada. Només és permesa en sentit ascendent
Grau de dificultat: Molt Difícil, molt atlètica
Desnivell: 300 m
Temps de recorregut: 1h 30 min aprox.
Instal—lació: cadenes, graons, cable de vida i reunions per a rapelar