FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Foto: Pat Soler - FEEC
Foto: Pat Soler - FEEC

Notícies - 13/10/2025

Sempre amunt, pubilles! Àger celebra la XXI Trobada de Pubilles Escaladores amb 101 participants

Noguera Escalada esportiva Escalada Escalada Clàssica

Àger acull la XXI Trobada de Pubilles Escaladores, un cap de setmana d’escalada i sororitat

Fins a 101 pubilles escaladores es van desplaçar aquest cap de setmana fins a Àger (La Noguera) per participar en la XXI Trobada de Pubilles Escaladores, un esdeveniment únic al territori català i un dels més multitudinaris i amb més tradició del calendari.

Un any més, escaladores d’arreu del país es van donar cita per compartir paret, experiències i passió per l’escalada en un cap de setmana que combina esport, convivència i aprenentatge. La trobada, que cada any creix en participació, es consolida com un espai transversal i intergeneracional, amb la presència d’escaladores de totes les edats i nivells.

La rebuda de les participants es va fer entre les 9 i les 11 del matí a la gasolinera d’Àger, on es van lliurar les samarretes d’aquesta edició, acompanyades de bosses gentilesa de l’Ajuntament d’Àger, així com adhesius de pubilles i un buff commemoratiu.

El dissabte a la tarda es va dur  a terme la xerrada de la fisioterapeuta Núria Carnicero, de Vincula Fisioterapia, especialista en tronc superior i col·laboradora durant anys de la selecció espanyola d’escalada. Carnicero va parlar sobre com s’adapta el cos a l’esforç físic, especialment en l’àmbit dels tendons, músculs, lligaments i ossos, amb una atenció especial a les mans, una de les parts més exigides en aquest esport. També va oferir consells pràctics de prevenció i cura de lesions aplicats a l’escalada.

Com és tradició, la nit va culminar amb un sopar de germanor a Cal Negre, amb opció vegetariana i menú apte per a celíaques.Tot seguit, es va celebrar el gran sorteig de material gràcies als patrocinadors de la trobada, que cada any contribueixen a fer d’aquest esdeveniment una cita especial.

La jornada va tancar amb una gran festa animada per DJ Aubor i la cantant Samira, que van fer ballar les pubilles fins ben entrada la matinada.

El diumenge al matí, la Chelo va oferir una sessió d’Animal Flow, un taller de moviment, escalfament i estiramentsideal per reactivar el cos i recuperar-se de l’esforç del dia anterior abans de reprendre l’escalada.

Moltes participants van aprofitar la jornada per seguir escalant i explorar noves vies esportives per les parets d’Àger així com altres zones com Camarasa o Cubells, posant punt final a un cap de setmana intens, ple d’energia i bones sensacions.

Un any més, la Trobada de Pubilles Escaladores ha estat un cap de setmana de natura, esport i sororitat, que ja és una cita ineludible en el calendari de totes les escaladores catalanes.

Sempre amunt, pubilles!

Més info i més fotos!