FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Foto: Diana Martin - Comunicand
Foto: Diana Martin - Comunicand

Notícies - 04/12/2025

Marta Garcia, Maria Costa i Ot Ferrer busquen bitllet olímpic a Utah

Esquí de muntanya Esquí de Muntanya

La Copa del Món d’esquí de muntanya s’inicia aquest cap de setmana als Estats Units a l’estació de Solitude a Utah.

Fins cinc catalans disputaran la que serà l’última cursa puntuable per a participar als JJOO de Milano-Cortina 2026 i on els esportistes de la FEEC poden obtenir dos bitllets més per acompanyar a Oriol Cardona (Ski Club Camprodon) a la primera cita olímpica de l’esquí de muntanya.

Marta Garcia (CE Cerdanya Pirineus) i Maria Costa (AE Mountain Runners del Berguedà), es jugaran una plaça femenina pels JJOO, juntament amb l’andalusa Maria Ordoñez, entre aquestes tres esquiadores sortirà l’esportista que acompanyarà a Ana Alonso en l’equip espanyol als Jocs.

Dos catalans més poden acompanyar a Oriol Cardona als JJOO

Pel que fa al masculí, el berguedà Ot Ferrer (AE Mountain Runners del Berguedà) es jugarà ser als jocs amb el basc Iñigo Martínez, entres els dos esportistes sortirà el segon representant de la Fedme a la cita olímpica a terres italianes.

A la cursa dels Estats Units també hi correran els catalans Marc Ràdua (CEPS) i Biel Pujol (GE Ter-Guilleries) que buscaran el millor debut en una competició on ja saben el que és situar-se en una final.

La cursa esprint es disputarà el diumenge dia 8 de desembre a les 20h (hora catalana) en directe per Eurosport. El dia abans a les 21h (hora catalana) s’haurà disputat la cursa de relleus

La Copa del Món arribarà a Catalunya, a Boí-Taüll, el cap de setmana del 31 de gener i l’1 de febrer de 2026 abans haurà passat  també per França a Courchevel el 15 i 16 de gener de 2026 i per Andorra el 24 i 25 de gener del 2026.

La segona part de la temporada després dels JJOO també farà aturada a Shahdag (Azerbaijan), Val Martello (Itàlia), Puy-Saint-Vincent (França) i Villars (Suïssa) on de l’1 al 5 de març es disputarà l’última prova amb les quatre modalitats de l’esquí de muntanya.