FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Foto: Quim P. Casadesús - FEEC
Foto: Quim P. Casadesús - FEEC

Notícies - 13/06/2026

Lidia Puyals i Jordi Bolet, líders ferms al Puig Estela

Ripollès Curses per Muntanya Curses per Muntanya

La quarta aturada de la 16a Copa Catalana de Curses Verticals ha estat a la renovada KV Puigestelup a Ogassa (el Ripollès), organitzada des de la UE Sant Joan de les Abadesses.

La cursa, que presentava un recorregut de 4,5KM amb 1.050dm+ amb un recorregut entre bosc ombrivol en el començament de la prova i la part més exposada dels últims metres.

L’última edició de la cursa l’any 2018, encara amb la nomenclatura de Vertical d’Ogassa, l’actual director esportiu de la FEEC, Pere Rullan i Gisela Carrion, es van proclamar campions de Catalunya a la cursa ripollesa, iniciant els dos el seu regnat que es va allargar durant tres temporades.

Ara, el succesor natural de Rullan a les curses verticals, Jordi Bolet (CE UECAnoia) ha demostrat que no vol deixar escapar la Copa i vol acabar la temporada amb el doblet. Bolet ha imposat el seu ritme des de la sortida entrebancada i ja en el primer tram on el terreny mirava cap amunt ha començat a distanciar als seus perseguidors. El corredor cerdà ha deixat clar que és el gran dominador de la competició i ha confirmat el seu lidertage a la cursa i a la general sentenciant la copa i proclamant-se campió a manca d’una cursa per disputar-se.

 

Jordi Bolet ha aturat el Suunto amb un temps de 44:55 al cim del Puig Estela (2.013m) superant amb 1:10 al seu perseguidor Oriol Marín (CE UECAnoia) que ha mantingut un frec a frec amb Eduard Hernàndez (FED Valenciana), durant bona part de l’ascensió. Marín, cinquè a la general aprofita la cursa per a fer un salt i presentar clara candidatura al pòdium. El top 5 a la general l’han tancat, Nil Ramada (CE Gràcia) i Guillem Cabrera (AE Mountain Runners del Berguedà). Per la seva banda, Arnau Antich (CE Gràcia), segon a la general ha estat sisè a la cursa i manté les opcions de pòdium a la general.

En categoria femenina, Lidia Puyals (CEPS) també ha deixat la Copa pràcticament sentenciada amb una nova victòria al Ripollès. Puyals ha tornat a controlar la cursa tot i les dificultats per avançar en el primer tram de l’ascensió. La del CEPS ha estat acompanyada durant una part de l’ascensió de l’Alba Tena (CE UECAnoia) que finalment ha cedit fins a la tercera posició a la prova. Puyals ha aturat el Suunto amb un temps de 53:30 superant a l’Anna Pujol (CE Serragrenyada) a pràcticament 3 minuts, 02:57 de Puyals. Anna Pujol ha anat remuntant posicions durant l’ascensió i superant a Rosa Maria Nieto (CE UECAnoia) que ha estat quarta a la cursa i seguirà segona a la general i a l’Alba Tena, després que aquesta cedís davant de Lídia Puyals. La cinquena posició se l’ha emportat Carla Ràfols (CM Sant Cugat), deixant a les primeres a la general dins del Top5.

L’última cursa de la Copa Catalana de Curses Verticals es disputarà a la Vall d’en Bas amb la Vertikalm amb arribada al cim del Puigsacalm  el pròxim 18 d’octubre.

Amb la primera posició masculina decidida la lluita serà per entrar dins del top5 i sobretot dins del pòdium de la general. En categoria femenina Lídia Puyals és campiona virtual de la Copa però la lluita pels cinc primers llocs també queda oberta a manca d’una cursa.

Consulta les classificacions de la prova 

Quim Pons
Actualització : 13/06/2026 08:40:02