FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Foto: Xavier Capdevila
Foto: Xavier Capdevila

Notícies - 10/03/2026

La 26a Marxa dels Castells de la Segarra, punt d’inici de les caminades

Segarra Caminades de resistència Excursionisme

El Circuit Català de Caminades de Resistència de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) ha arrencat aquest diumenge. La 26a Marxa dels Castells de la Segarra, organitzada pel Centre Excursionista Guissonenc i el Centre Excursionista de la Segarra, ha estat la primera prova del calendari. De fet, ho ha estat després de la cancel·lació de la 14a Travessa Rubí-Montserrat (Centre Excta. de Rubí) de l’1 de març per les restriccions d’accés al medi derivades de la pesta porcina africana.

Aquesta marxa clàssica ha aplegat unes 2.000 persones. Els participants han traçat un recorregut circular de 54 km i un desnivell acumulat de 1.200 m. La caminada ha començat i acabat a Cervera, tot passant per Montcortès, l’Aranyó, les Pallargues, Florejacs, les Sitges, Llor, Castellmeià, Malgrat i Castellnou d’Oluges.

Foto: Xavier Capdevila

La 26a Marxa dels Castells de la Segarra s’ha celebrat entre camins, paisatges amb extensos camps de cereals de verd intens i una desena de castells. Els núvols han dominat el cel, fins i tot, en alguns moments ha caigut una pluja lleugera. Així mateix, l’aigua acumulada ha omplert de tolls i fang alguns punts de l’itinerari. Amb tot, els participants han gaudit d’una bona temperatura per a caminar.

La pròxima aturada del Circuit Català de Caminades de Resistència serà l’11a Marxa del Setge de Cardona, del Centre Excursionista de Cardona, el 15 de març.