FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Foto: Alberto Garaizabal
Foto: Alberto Garaizabal

Notícies - 21/10/2025

Júlia Benach s’emporta la copa

Garraf Escalada esportiva Escalada

L’escaladora de la selecció catalana, Júlia Benach (CM Sant Llorenç), s’ha proclamat campiona de la Copa d’Espanya d’Escalada de Dificultat després de la seva victòria aconseguida a l’Inderwall de Vilanova i la Geltrú. La catalana, que era la gran favorita, no ha deixat opció a cap sorpresa i ha acabat guanyant la general de la millor manera possible.

Benach ha dominat la competició de cap a peus i després de sumar la victòria a Getafe, en la penúltima prova, va encarrilar la seva victòria a la general amb 2.690 punts. Superant a la madrilenya Michelle Paola Matheus (1.795 puntos),  i a l’extremenya Paula Traverso (1.780 puntos), segona i tercera respectivament.

La també catalana Emely Charlotte Pescetto (CM Sant Llorenç), va sumar una segona posició a Vilanova i la Geltrú i ha tancat la temporada amb molt bones sensacions, després d’entrar a les dues últimes finals.

Pel que fa a l’equip masculí, els catalans ja arribaven sense opcions a pòdium a l’ultima prova tot i la temporada que han realitzat escaladors com Lau Macià (CE Esparreguera) o Joel Codina (CCT21) que han entrar a bona part de les finals.

El planter suma cinc pòdiums 

Els joves en formació catalans han aconseguit acabar la temporada amb fins a cinc pòdiums a la general de la Copa estatal.

En la categoria més gran del planter U19,  Roc Vergés (CCT21) que va ser tercer a la prova de Vilanova ha tancat campanya amb 2495 punts amb la segona posició a la general molt a prop del guanyador, Santiago Oronich (FAM).  Vergés suma així la plata i consolida el seu creixement aquesta campanya.

En U17 masculí, Jan Molist (CCT21) no ha deixat cap opció i s’ha emportat la victòria a la prova i la victòria a la general, dominant amb autoritat la categoria. En la mateixa categoria, U17, el femení tampoc va fallar i les catalanes han sumat la plata i el bronze a la general de la Copa. La sitgetana, Milena Casetta (CE de Sitges) es va emportar la victòria a la prova de casa seva i ha estat segona a la general a poc més de 200 punts de la guanyadora, la basca, Udane Mugica. El bronze ha estat per la barcelonina, Maia Martínez (CEG), aconseguint el doblet al pòdium de la general i el bronze també a l’última prova de la temporada.

La categoria U15 tampoc s’ha quedat sense pòdium català, amb el bronze de la Mònica Jauset (CCT21).