L’Àrea de Formació de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) ha organitzat unes estades d’estiu per a joves federats dedicades a l’escalada. Les jornades s’han celebrat entre el 25 i el 28 de juny a l’Empordà, i els nois i noies han pogut veure varietat de sectors amb diferents estils d’escalada.
Els joves van començar les estades en un sector petit on van repassar l’encordament i alguna maniobra bàsica de seguretat en escalada esportiva. Després van desplaçar-se fins a Rocamoura, a l’Estartit per a poder escalar ja amb més autonomia.
En la segona sessió de les estades els nois i noies van estar a la Cova del Duch i a Cala Montgó practicant maniobres de ràpel i una sessió teòrica i pràctica d’ancoratges mòbils, doble corda i reunions. L’endemà els joves escaladors van anar en un sector de placa, força tècnica, de Bellcaire, a la vessant nord del Montgrí.
Per acabar les estades es va preparar una sessió a l’Escala, a prop d’Illa Mateua, en un sector de psicobloc, ideal per a iniciar-se en aquesta modalitat, on també van practicar slackline.
Fotografies: Bernat Gasca