Demà, 16 de setembre, les oficines de la FEEC estaran tancades de 9 a 14 h per un tall en el subministrament elèctric
derivat de les obres de la Rambla.

Podeu contactar amb nosaltres al telèfon 934 120 777 o per correu electrònic a feec@feec.cat.

FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Foto: CTCMC
Foto: CTCMC

Notícies - 15/09/2025

El CTCMC reprèn l’activitat al Pallars Sobirà

Pallars Sobirà Curses per Muntanya Centres de tecnificació

El Centre de Tecnificació de Curses per Muntanya de Catalunya (CTCMC) continua amb la planificació d’entrenaments de la temporada. L’equip s’ha concentrat del 12 al 14 de setembre al Pallars Sobirà, encetant l’activitat des del poble d’Àreu.

El CTCMC, dirigit per Aleix Solé i acompanyat pel tècnic i seleccionador Fernando Rosa, va iniciar la concentració el divendres 12 amb un itinerari d’11 km fins al refugi Vallferrera. A la tarda, el grup va fer una ruta circular de 6 km pel pla de Boet.

Durant el matí plujós de dissabte, Jan Ballbé i Àlex Canyada (integrant del Centre) van protagonitzar una xerrada sobre com és la vida en un refugi de muntanya. A la tarda, la meteorologia va millorar i els joves van dur a terme una ruta de 10 km i 1.000 m de desnivell. El recorregut va passar per l’estany Areste i el pic de Romaset (2.834 m).

Foto: CTCMC

El diumenge 14, el grup va assolir el cim de la Pica d’Estats (3.143 m). Després de dinar al refugi, els esportistes van baixar caminant fins al pàrquing per a començar la tornada i finalitzar el cap de setmana d’entrenaments.

Aleix Solé ha explicat que des del CTCMC s’ha intentat posar èmfasi en la importància i el valor dels refugis de muntanya, la planificació de la ruta i l’imprescindible seguiment de la meteorologia a l’alta muntanya. A més, s’ha incidit en la idea de no basar la dificultat de la ruta en el quilometratge, sinó tenir molt en compte la tecnicitat, el desnivell i l’alçada de la ruta.

Igualment, des del Centre es vol agrair el bon tracte tant de Jan Ballbé com de Juanma Arroyo, guarda del refugi Vallferrera.

El Centre de Tecnificació de Curses per Muntanya tornarà a concentrar-se la segona setmana d’octubre.