Foto: Xavier Capdevila
Foto: Xavier Capdevila
Notícies - 17/03/2026
El Circuit de Caminades continua amb la Marxa del Setge de Cardona
El Circuit Català de Caminades de Resistència de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) ha celebrat una nova prova aquest diumenge. L’11a Marxa del Setge de Cardona, organitzada pel Centre Excursionista de Cardona, ha estat la segona cita del calendari.
Aquesta caminada ha aplegat unes 400 persones. Els participants han completat un recorregut de 52 km i un desnivell de 4.600 m amb sortida des del baluard del castell de Cardona. L’itinerari ha continuat per punts com la carena de Sant Quintí, el Molí Nou, Santovà, el camí de Sant Cristòfol i el Torrent de les Cadenes. Finalment, els inscrits han arribat a la plaça de la Fira de Cardona (Bages).

L’11a Marxa del Setge de Cardona ha oferit bones vistes del Prepirineu nevat, la verdor dels prats i de l’aigua abundant en rius i torrents.
Els participants han pres la sortida en un matí ventós i fred. Tot i això, al llarg del dia el vent ha anat afluixant. Fins i tot, el sol s’ha fet protagonista i els participants han passat calor a les hores centrals del dia.
La pròxima aturada del Circuit Català de Caminades de Resistència serà la XV Almogàver Muntanyes de Prades, de l’Assoc. d’Amics de les Muntanyes de Prades, el 28 de març. De fet, la 10a Travessa Molins de Rei – Vilafranca del Penedès (Centre Excta. Molins de Rei), del 22 de març, havia de ser la tercera aturada del calendari, però s’ha cancel·lat per les restriccions d’accés al medi derivades de la pesta porcina africana.
