FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Notícies - 17/10/2016

El cim de Santa Bàrbara (Baix Camp) celebra el dia dels ‘100 cims’

100 cims

El cim de cim de Santa Bàrbara (641m), situat al damunt del castell d’Escornalbou, al municipi de Riudecanyes (Baix Camp), va acollir la trobada dels membres del Comitè dels “100 cims” i federats d’entitats del Baix Camp, del Vallès, Barcelonès i Urgell.

Els participants van assolir, primerament, el cim del Puigpedrós (537m) per un tarter que donava un caràcter a l’ascensió; van seguir cap al cim de les Forques (508m) i prenent la direcció oest, van fer cap al coll dels Pins Bens. D’aquí, sense trepitjar l’asfalt van pujar fins al pàrquing del castell d’Escornalbou, des d’on van superar els darrers metres de desnivell tot passant pel costat del castell i seguint un camí empedrat. Al cim van poder gaudir d’una extensa panoràmica, amb el mar com a teló de fons, Montsant, Puigcerver o la Mola de Colldejou entre d’altres.  L’excursió va continuar fent el descens pel magnífic camí empedrat que baixa fins a l’Argentera, després de 3 hores de marxa efectiva.

En arribar al poble van poder gaudir de les explicacions de la Paula Santamaria i el Josep Pedret, residents a Riudecanyes que, tot voltant pel terme, han descobert els indrets en què Gaudí es va inspirar per fer obres com el Parc Güell, la Pedrera, o la casa Batlló.