L’edició pilot de l’F-Rally es disputarà a les Valls d’Àneu el 10 i 11 d’octubre


Corria l’any 2006 quan es va celebrar, als Estanys de la Pera, l’últim Campionat de Catalunya de Ral·lis organitzat per l’Agrupació Excursionista Muntanya. Una dècada més tard, muntanyistes espectaculars com Ueli Steck, Jordi Tosas o Kilian Jornet han creat tendència amb el nou fenomen alpinrunning. Ara, la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) ha decidit recuperar els ral·lis d’alta muntanya evolucionant-los als nous temps. Durant dos anys una comissió d’experts ha treballat per crear les bases d’aquesta nova disciplina.

Ara toca ensenyar al món aquesta innovació, i serà a les Valls d’Àneu els propers 10 i 11 d’octubre, on es farà l’edició pilot d’aquesta especialitat esportiva anomenada a partir d’ara F-RALLY, que es caracteritzarà pel seu desenvolupament en terrenys de mitja i alta muntanya amb punts de pas i sense recorregut definit, tenint com a objectiu efectuar-lo a peu i grimpant en el mínim temps possible.

L’F-Rally, innovant els antics ral·lis de muntanya

L’F-Rally es disputarà per equips de dos o tres persones integrants, i pretén que els alpinistes tinguin una prova on es valori l’estratègia, l’orientació, la tècnica i el companyerisme de cordada. Hi ha un llistat de material obligatori mínim, però no un màxim, i cal tenir en compte que la prova serà en completa auto-suficiència. Això és pura muntanya, no hi ha avituallaments, cal dur menjar i l’aigua és a les fonts naturals. Pel que fa al calçat, que ha estat un dels temes que més se n’ha parlat durant els dos anys de reunions, finalment serà part de l’estratègia de cada integrant de l’equip.

Una hora abans de la sortida, els participants rebran un mapa i el director de cursa els entregarà els controls de pas obligatoris de la primera jornada així com el punt final. Els comunicarà el temps màxim que tenen, i els punts de pas que puntuen extra, si és que n’hi ha. Llavors els alpinistes hauran d’afegir a les seves motxilles els elements de progressió que considerin oportuns. Hauran de preparar l’estratègia i la ruta, ja que no hi ha senyalització i el recorregut és lliure, tenint en compte que, com a molt, trobaran passos obligats de tercer grau. La progressió per prats, boscos, barrancs, senders, crestes i arestes forma part de l’encant de la prova. No només és tenir cames o força, aquí cal fer cordada, entendre els mapes i llegir les canals. Sempre en autosuficiència; amb tot el material que creguin oportú per la estratègia de la jornada a sobre, i sense saber en quina de les moltes de les precioses contrades de les Valls d’Àneu es durà a terme la prova.

Al vespre, just abans del sopar de germanor, rebran el punt de sortida i final de la segona jornada i els punts de pas obligatoris per part del director de cursa. També s’explicarà que sortiran “a la caça”, és a dir, el primer equip que hagi creuat la meta a la primera jornada, sortirà a l’hora oficial, i la resta d’equips, sortiran amb la diferència de temps que hagin tingut a la primera jornada respecte el primer equip.

Els participants de l’edició pilot

Aquesta edició pilot va dirigida només a equips convidats amb experiència contrastada i també s’obrirà la inscripció totalment gratuïta a equips de les entitats de la federació, amb una única condició: hauran d’adjuntar el currículum de muntanya de totes les persones integrants signat pel president de l’entitat. La comissió que gestiona l’F-Rally farà la selecció d’equips i la farà publica deu dies abans de la prova. Les places són molt limitades. A les properes edicions del 2016, s’obrirà la inscripció a una categoria amateur, així com popular.

Per tant, tots aquells que voleu representar la vostra entitat ja us podeu inscriure com a equip a l’F-Rally. Es podrà inscriure més d’un equip per entitat, però es premiarà la pluralitat d’entitats.

Programa de l’F-Rally

Dissabte 10 d’octubre

  • De 8 a 9 hores: recollida de documentació i acreditacions.
  • A les 9 hores: Breafing.
  • A les 11 hores: arrencada de la primera jornada.
  • A les 19 hores: tancament de l’arribada.
  • A les 20 hores: entrega de documentació de la segona jornada.
  • De 20.30 a 22 hores: sopar de germanor al pavelló d’Esterri.

Diumenge 11 d’octubre

  • A les 5.30 hores: arrencada de la segona jornada.
  • A les 13 hores: tancament de l’arribada.
  • A les 14 hores: entrega de premis i dinar popular.

Les inscripcions són gratuïtes i la Federació disposarà de lloc on dormir al pavelló amb sacs i màrfega el dissabte a la nit per a qui ho requereixi, així com dutxes d’aigua calenta. La inscripció inclou el sopar del dissabte i el dinar del diumenge. Per participar-hi és obligatori ser major d’edat i estar en possessió, com a mínim, de la llicència C de la FEEC, o l’equivalent si és d’una altra federació.

Direcció de l’F-Rally

La FEEC ha encarregat la direcció a l’expert aventurer i promotor de proves Néstor Bohigas. La prova compta amb el patrocini d’ASUS i el support de l’Espot Esquí Club, els ajuntaments d’Esterri d’Àneu i d’Alt Àneu. L’F-Rally també compta amb la col·laboració de la revista Trail, les entitats històriques dels Ral·lis d’Alta Muntanya, i Baqueira-Beret.

El reglament el trobareu www.F-Rally.com amb tota la informació de la prova actualitzada. Per a més informació, cal enviar un correu electrònic a l’adreça: frally@feec.cat.


La FEEC recupera los rallies de montaña con la edición piloto del F-Rally, en las Valls d’Àneu

La Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) ha decidido recuperar el rally de montaña una década después de la celebración de la última prueba de esa disciplina deporti-va con la introducción de importantes innovaciones. Las Valls d’Àneu serán el escenario del F-Rally, el nombre de la prueba piloto que se ha preparado para los próximos 10 y 11 de oc-tubre.

Los rallies de montaña se desarrollan en terrenos de media y alta montaña con puntos de paso y sin recorrido definido, teniendo como objetivo efectuarlos a pie y trepando con el mí-nimo tiempo posible. El F-Rally se disputará por equipos de dos o tres personas, en una prue-ba en que se valora la estrategia, la orientación, la técnica y el compañerismo de cordada.

Breve descripción del F-Rally

Los equipos del F-Rally tendrán un listado con el material mínimo obligatorio, no habrá avitua-llamientos y los participantes serán autosuficientes. Se entregará un mapa con unos puntos de paso obligatorios y otros que puntúan extra. Cada noche, después de finalizar la etapa del día, se facilitará la información para la jornada del día siguiente.

Esta edición piloto, de categoría alpina, va dirigida a equipos invitados con experiencia con-trastada y la inscripción, totalmente gratis, se abre también a equipos de las entidades de la federación. Las plazas son muy limitadas. En las próximas ediciones del 2016, se abrirá la inscripción de las categorías de montaña y travesía.

Todos aquellos quien quieran representar su entidad, ya se pueden inscribir como equipo a: http://inscripcions.feec.cat/index.php?arxiu=fitxa_esdeveniment&id_esdeveniment=201″ target=”_blank

Una apuesta conjunta de personas, empresas y instituciones

La FEEC ha encargado la dirección al experto aventurero y promotor de pruebas Néstor Bohigas. La prueba cuenta con el patrocinio de ASUS y el soporte del Espot Esquí Club y los ayuntamientos de Esterri d’Àneu y de Alt Àneu. El F-Rally también cuenta con la colabora-ción de la revista Trail, las entidades históricas de los rallies de alta montaña, y de Baqueira-Beret.

El reglamento de la prueba está disponible a http://www.feec.cat/competicio/reglaments-de-les-competicions/ Para resolver cualquier duda o obtener más información podéis escribir a frally@feec.cat.


The Catalan Mountain Federation recovers mountain rallies with the pilot edition of the F-Rally, in Valls d’Àneu

The Catalan Mountain Federation (FEEC) has decided to recover mountain rallies a decade after the last one was celebrated and introducing important innovations. Valls d’Àneu will be the location for the F-Rally, the name given to the pilot test that has been prepared for 10th and 11th October.

Mountain rallies are developed in medium and high mountain terrain, with checkpoints but not a defined track, with the aim of going through it whether walking or climbing in the shortest time possible. The F-Rally will be disputed by teams of two or three people, and it will be taken into account the strategy, the orientation, the technique and the companionship.

Brief description of F-Rally

The teams of the F-Rally will have a list with all the minimum obligatory equipment and the participants will must be self-sufficient. It will be also given a map with some obligatory checkpoints and some other optional checkpoints for extra punctuation. Each evening, after finishing the stage of the day, it will be given the information related with the next day’s stage.

This pilot edition, that will be alpine, is addressed to invited teams with proven experience, and the registration, absolutely free, is also open to the teams of FEEC’s clubs. The future editions of 2016 will be opened to mountain and trekking categories.

Everyone interested on representing its club can already make the registration as a team in: http://inscripcions.feec.cat/index.php?arxiu=fitxa_esdeveniment&id_esdeveniment=201

An strategic move of individuals, companies and institutions

The Catalan Mountain Federation has entrusted the direction of the F-Rally to the expert adventurer and competitions organizer Néstor Bohigas. The competition has also the sponsorship of ASUS and the support of the Espot Esquí Club and the town councils of Esterri d’Àneu and Alt Àneu. The F-Rally counts also on the collaboration of Trail magazine, the historical clubs of mountain rallies, and Baqueira-Beret.

The regulations are available on http://www.feec.cat/competicio/reglaments-de-les-competicions/ (Catalan). You can solve any doubt or ask for further information writing to frally@feec.cat.

Comparteix aquesta notíciaShare on FacebookTweet about this on Twitter