FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Montsant est – refugi d’Albarca

Distància 29 km
Desnivell 728 m

Aquesta prova forma part de
Rodacamins 2019 - Circuit d'excursions en BTT

Priorat BTT
Entitats organitzadores

CENTRE EXCTA. TARRAGONA

Contacte

977.240.250 - 660.894.138
info@centreexcursionistatarragona.com

UNA PRECIOSA EXCURSIÓ, QUE PROPOSEN ELS NOSTRES AMICS DE  CLUB CICLISTA BIKE GHOST RIDERS TARRAGONA ENTITAT DE LA NOSTRA CIUTAT DEDICADA AL CICLISME MOLT ESPECIALMENT A LA BTT, I AMB LA QUE COL.LABOREM DES DE LA SEVA CREACIÓ. ES TRACTA D’UN RECORREGUT PER LA VESSANT EST DE LA SERRA DE MONTSANT, DINS DE LA COMARCA DEL PRIORAT. CORRIOLS, MOLTA MUNTANYA I RACONS PRECIOSOS.

Sortida des d’el Refugi Montsant d’Albarca. El poble d’Albarca, per la gent del país Aubarca, es troba en un indret privilegiat al peu del Montsant, en un punt on s’ajunten la solana i l’obaga de la muntanya amb les darreres estibacions de la serra de Prades.

És, doncs, un enclavament estratègic ja conegut des d’antic. L’origen del poble és musulmà: una almúnia en els entorns del castell de Siurana. Prop del poble hi ha vestigis de poblament d’aquest període: les tombes excavades a la roca de la Parada de la Guineu, enterraments d’una petita comunitat medieval. Després de la conquesta cristiana es va desenvolupar el nucli habitat, amb el castell, documentat el 1182 i del qual ens resta ben poca cosa.

L’itinerari és una ruta circular, comencem per la pista sortint del poble i la deixem per agafar un antic camí que ens portarà fins Ulldemolins, a sota mateix de la Serra, en la seva vessant obaga, tot passant per un bonic indret anomenat el Salt del Teix.

El poble d’Albarca que depèn del consistori de Cornudella de Montsant i on està el Refugi Montsant. Visita obligada a Ulldemolins, un poble realment pintoresc i tranquil. Sortint d’Ulldemolins tenim magnífiques vistes del poble i del Montsant fins arribar al Collet Blanc, un llarg coll amb una vegetació espectacular.

Agafem un tros de carretera i la deixem en el Port dels Tres Ulls, un barranquet que ve de la Serra de la Gritella i el Barranc de l’Argentera fins el poble de Cornudella passant per un corriolet preciós vora el Mas de l’Oliver.

A Cornudella un poble del Priorat molt bonic, viu i amb un ambient de muntanya en especial d’escalada molt agradable. Visitem el seu Celler

Cooperatiu, els seus vins i la seva arquitectura, passem pel costat de la seva Cooperativa Agrícola. A la sortida del poble ara ja contemplem la majestuositat i l’atractiu quasi màgic de la Serra de Montsant, amb la Roca Corbatera, el seu punt culminant, al fons.

Pugem per pista i la deixem per agafar l’antic camí dels Cartoixans, La veu popular ha situat el camí dels artoixans documentat així des del segle XVI– com l’antic camí de bast, adequat per al pas dels ramats, que comunicava la Cartoixa amb el camí ral de Reus a Lleida al seu pas per Albarca, una via molt important i transitada en el passat.  Bastant impracticable en algun moment, fins un collet on agafem el Camí de la Llisera, antic Camí Ral de Lleida a Reus, que també ens portaria en la direcció contraria fins Sant Joan de Codolar, ermita on encara hi viu una ermitana, mantenint la històrica relació d’aquestes muntanyes amb el recolliment i la meditació. Arribem al Coll Roig o dels Hostalets i des d’aquí fins arribar al Refugi Montsant d’Albarca, gestionat pel Centre Excursionista Tarragona.

Dinar de germanor és nomes per a les Entitats Organitzadores ja que les places del refugi són limitades, tant sols 24. El preu del dinar: 15€, a les 13:30h al Refugi Montsant del Centre Excursionista Tarragona.