

Agenda / Activitats
PUIG D’ARQUES I DOLMENS DE ROMANYÀ (SORTIDA SUAU)
Distància 12
Desnivell +400mts / -400mts
13 de de febrer 2022 - 8.00h - 17.00h
Romanyà de La Selva
Romanyà de La Selva
Preu 18€ No sòcies de Cordada / 16€ sòcies de Cordada
Contacte
688 92 03 77 secretariacordada@gmail.com
La temperatura ambient a l’hivern ens convida a visitar les comarques litorals. Per això aquest mes de febrer ens anem al massís Gavarres per a fer el cim del Puig d’Arques, el segon cim més alt de la comarca de Baix Empordà (tant sols 2 m d’altitud el separen de ser el cim comarcal, títol que ostenta el proper cim de les Gavarres).
Des del cim podrem gaudir de molt bones vistes: cap al Nord abastem tots els Pirineus, des del Puigmal fins el Canigó i l’Albera.
A ponent resta de les Gavarres, el Massís de les Cadiretes i el Montseny, cap al sud les serralades prelitorals i La Selva. A llevant, la desembocadura del Ter, el Massís del Montgrí, les Illes Medes i és clar, la Mar Mediterrània.
En resum, un paisatge esplèndid i de contrast entre la neu dels Pirineus i el blau del Mediterrani.
Iniciarem la ruta a prop del bonic poblet de Romanyà de la Selva i durant el recorregut podrem visitar el dolmen de Puigsesarques, molt proper al cim.
També trobarem menhirs i altres vestigis neolítics. De fet, l’área de Romanyà constitueix una de les zones més importants amb restes millor conservades del nostre país, això i l’entorn natural, son un valor afegit, que fan d’aquesta que excursió sigui una agradable i interessant caminada.
Nivell: baix
Distància: 12km
Desnivell: +400mts / -400mts
Preus inscripcions (inclou organització i guiatge):
Socis: 16€
Socis 30″: 15€
Socis 60”: 14€
No socis: 18€
*Socis 30 o 60=Socis que porten 30 o 60 dies d’activitat com a socis de Cordada.
Altres despeses:
Transport: aprox. 12€