FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Notícies - 25/11/2023

‘El dia del cim’ va a les muntanyes de Vandellòs

Baix Camp Excursionisme 100 cims

El “Dia del cim” va ser una activitat proposada que pel Comitè dels “100 Cims” per tal que els federats participessin en la descoberta de cims que podien figurar al llistat.
Ara, després de l’ampliació als 522 cims, aquesta activitat vol ser una trobada del Comitè amb els federats.
El dia 25 de novembre, van ser 13 participants que es van trobar a Masriudoms (terme municipal de Vandellòs). Van participar-hi membres de les següents entitats. Centre Excursionista de Taradell, Centre Exc. de Sitges, Centre Exc. Cambrils, Agrup. Exc.Urgell i UEC de Gràcia.

Poc després de les 9 del matí, els participants, van començar l’ascensió fins al coll de Puntalt i tot seguint la careneta van fer cap a la cova de Nadell, des d’on van gaudir de la visió sobre el mar amb els cims del Torn i la punta de les Rojales, a tocar de la central de Vandellòs. Continuant l’excursió es va iniciar una pujada, amb un parell de pasos equipats fins a l’extensa Mola de Nadell, on el vent bufava de valent. Van baixar per una clotada fins al coll de les Portes. Aquí, per la carena, on hi havia algun tram accidentat, van anar pujant pel viarany obert entre el garric fins a tocar una agulla. Tot girant a la dreta van trobar un pas de roca que va els va deixar al cim.

La panoràmica que es pot abastar des del cim és magnífica amb una gran extensió del litoral i, cap a l’interior, un bon grapat de cims que formen part del llistat dels “100 Cims”: el Molló Puntaire, la Mola de Genesies, el Cabrafiga,…  Per baixar es va seguir la carena on hi ha un altre pas de roca fins a retrobar el camí de pujada. El descens es va fer pel mateix camí fins al coll de les Portes on el grup va prendre la pista que baixa, molt decidida, fins al punt de partida.
Malgrat el vent que va bufar durant tota la jornada, va ser una bonica trobada de participants al repte amb els membres del Comitè.