Carla Martínez (CCT21) i Oriol Codina (CCT21) han dominat de cap a peus el campionat estatal d’escalada de velocitat que s’està fent aquesta setmana a Càceres (Extremadura).
Martínez, que sortia com una de les grans favorites a l’estatal després dels seus èxits internacionals de les últimes setmanes, va confirmar els pronòstics i no va deixar escapar l’oportunitat per a seguir sumant victòries a l’escalada de velocitat estatal.
La del Baix Llobregat ja va marcar el millor temps de la classificatòria amb 6,86s per a superar el mur de 15 metres extremeny. La catalana que té el rècord de Catalunya de velocitat amb un temps de 6,70s, aconseguit a Xina aquest mes de maig, segona millor marca estatal, a la final no va donar opcions a les rivals tot i marcar un moderat 6,90s al mur. Per darrera de Carla Martínez, la basca Leire Ruiz i l’aragones Nora Garcia, van acabar d’omplir el pòdium de l’estatal femení.
En categoria masculina, Oriol Codina va ser el més regular de la jornada. Després de signar 5,46 segons a les semifinals, va guanyar la final amb 5,92 segons davant del basc Unax Uterga que es va emportar la plata, i del madrileny Alejandro Rivas. Codina actual rècord de Catalunya, amb un temps de 5,22s al mur de 15m, també va confirmar el seu bon moment de forma i va guanyar amb autoritat el campionat.
Les alegries catalanes van arribar també a la categoria U19 on Eric Fernàndez (CE Madteam), es va emportar la victòria amb un gran temps de 6,36s superant al madrileny Darío A. Ruiz i a l’aragonès Hadrián Pérez.

El Rocòdrom Alberto Ginés de la Ciutat Esportiva de Càceres és la seu del Supercampionat d’Espanya d’Escalada 2026 que ha de decidir també els campions de bloc, dificultat i paraescalada. Fins aquest diumenge 4 d’octubre se seguiran realitzant les classificatòries i finals de les diferents categories.


