Pel Crestabocs i els Boscos de la Creueta

Serra d'Ordal - Alt Penedès. Vèrtex #222

Circular pels boscos de la Creueta i el Crestabocs en BTT és una de les millors maneres d’apropar-nos a la serra d’Ordal, una contrada poc visitada a pesar de ser tan a prop de les àrees densament poblades del Baix Llobregat. Una serra modesta, però amb encant.

Sortim del Centre Agrícola de Sant Pau d’Ordal. Anirem cap a l’església i els afores, on agafarem la carretera de Cantallops. Hi arribem seguint un PR. Creuarem la N-340 per dirigir-nos al SW, tot deixant el puig Rodó a mà dreta. Seguirem l’antiga carrerada de la Cerdanya, paral·lela a la riera de Vidriers, fins que trobem un encreuament. En aquest punt anirem a mà esquerra (NE) resseguint la carrerada de la Costa de Sant Pau. En constant ascens ens acostarem fins al coll d’Esteles, on hi ha una altra bifurcació. Ara hem de fer cap a Olesa de Bonesvalls (SE), passant pel bosc de Tutusaus. No deixem la pista fins a trobar una cruïlla del GR-5.

Trenquem a l’esquerra i baixem a Olesa pels Penyalets, una zona de rocam on caldrà pedalar amb compte. Al poble girarem a l’esquerra dues vegades i sortirem pel carrer del Raval (1.05 h). Toca anar altra vegada al nord. Resseguirem la riera d’Olesa per deixar- la a l’altura d’un pou on neix una pista costeruda, a l’esquerra. Les primeres rampes són dures i costarà mantenir-se sobre la bicicleta. Som a la serra de les Planes. Deixant el turó de l’Oró a mà dreta, farem cap a la població de l’Ordal. Quan el poble quedi als nostres peus, hi baixarem per travessar-lo per la carretera, atents a un grup de cases: Can Parellada, a la dreta. Allà prendrem el GR fins al Maset. Darrere seu neix un camí que hem d’agafar a l’esquerra. Seguirem la pista ampla fins a la Creueta (1.50 h). Baixarem per la seva dreta fins a les masies de Can Ros i Can Vidal, on girarem a l’esquerra buscant la línia elèctrica. Després d’aquí ja hem d’anar a buscar altra vegada Sant Pau d’Ordal, parant atenció a les múltiples bifurcacions que trobarem.

Recorregut: uns 25 km
Dificultat: baixa
Horari: 2.30 h
Punt de partida: situats a la ctra. N-340, entre l’Ordal i Cantallops, tombarem per la BV-2428 fins a Sant Pau d’Ordal, punt d’inici de la sortida.
Cartografia i bibliografia:
Serra d’Ordal. Esc. 1:20.000. Ed. Piolet.
L´Ordal i la depressió penedesenca. 20 rutes de senderisme i BTT, de J.C. Borrego. Ed. Piolet, 2005.