Olivella, Santasusanna i els Pelagons

Massís del Garraf - Garraf / Alt Penedès. Vèrtex #210

Recorregut circular que parteix d’Olivella i travessa valls i rieres, vinyes i masos, molts d’ells habitats, que acompanyen el ciclista.

Sortim de la plaça de l’Ajuntament d’Olivella en direcció W. Darrere el consistori prenem a la dreta una pista asfaltada que puja a can Camps. Passem la masia i agafem una pista de terra que neix a la dreta (km 0,9). La pista baixa, puja, passa entre els masos d’Alions i Bargalló, baixa de nou i torna a pujar fins al coll de Quatre Camins (km 3,2). Baixem a la riera de Ribes, la creuem i seguim per la pista principal que surt a l’esquerra. En lleugera baixada passem vora la Fassina i sortim a la pista principal de Sitges a la Plana Novella (km 6,3). La prenem a l’esquerra, pugem al poble abandonat de Jafre i seguim fins a la Plana Novella. Passada l’entrada seguim una pista de terra a l’esquerra i baixem fins a una nova pista asfaltada. La seguim a l’esquerra, passem vora el Corral Nou i després d’una corba iniciem una forta pujada fins a can Grau (km 14,1). Deixem l’asfalt i seguim una pista a la dreta que deixa a l’esquerra la casa de natura. Pugem per un tram “trialer” fins a una cadena on trobem una pista en bon estat. Seguim recte per un tram planer fins a una corba pronunciada a la dreta i prenem a l’esquerra una pista tancada per una cadena que és una baixada una mica tècnica. Abans de Santasusanna el ferm és més pedregós; passada la masia girem a l’esquerra (km 19,3). Just després dels camps tombem a la dreta, pugem a un collet i seguim recte cap a la urb. Can Mitjans, que travessem fins a la ctra. BV-2411. Anem a l’esquerra, passem el coll de Garró i davant l’entrada de can Ràfols dels Caus, agafem una pista entre vinyes que ressegueix una riera (km 24,9). A la cruïlla que ve de les Gunyoles seguim recte en un llarg tram que segueix la riera dels Pelagons. Passem els dos masos dels Pelagons i arribem a la ctra. d’Olivella (km 32,7). La seguim a l’esquerra, passem can Suriol i, després d’una forta pujada, retornem a Olivella.

Accés al punt de partida: des de Sitges anem a Sant Pere de Ribes, on prenem la BV-2111 fins a Olivella.
Longitud: 35,5 km
Desnivell: 900 m
Horari: 3:15 h
Dificultat tècnica: mitjana (algun tram “trialer” i fortes pujades)
Ciclabilitat: 100%
Època aconsellable: tot l’any menys l’estiu.
Cartografia: Garraf. Esc 1:25.000. Ed. Alpina i Geoestel.