Al voltant del refugi Caro

Els Ports - Baix Ebre. Vèrtex #204

Al Parc Natural dels Ports hi ha diversos GR i PR. La proposta que us presentem aprofita el punt d’encontre entre el GR-7 i el GR-171 al refugi Caro i transcorre per paratges característics d’aquest espai natural com ara el barranc de la Vallfiguera o les fonts del Toscar.

Des del refugi Caro sortim a la ctra. i l’agafem a l’esquerra fins a trobar una casa curiosament decorada amb pedres i petxines a les parets; al seu costat surt el GR-171. El prenem i passem entre diverses cases fins a sortir a un sender que ens porta per la part alta del barranc de la Vallfiguera fins que baixem a creuar-lo. Tot seguit continuem pujant suaument per l’altre vessant sota unes agulles característiques fins a trobar a la dreta del camí la font del Llamp. Un cop hem begut i descansat, retornem al GR per passar un petit coll i baixar per un camí ben dret fins a les cases del Toscar, amb la font i ermita de Santa Magdalena. A tocar d’aquesta ermita i al costat d’un transformador deixem el GR per agafar a la nostra esquerra un camí de pujada cap a les Clotes indicat amb uns senyals de pintura vermella. Pugem pel barranc del Bosc Negre fins al coll de Carabasses, on trobem el GR-7 que hem de seguir a l’esquerra; si el seguim a la dreta, a uns 350 m trobem el refugi lliure de les Clotes amb una acollidora esplanada per descansarhi. Reprenem el GR-7 i retornem al coll per continuar per la carena fins que el sender baixa cap al mas de Soldevila, on girem a l’esquerra per pujar als plans de Llinars, amb bones vistes del Caro. Parem atenció als senyals blanc i vermell i seguim en direcció S fins a baixar altre cop cap al barranc de la Vallfiguera, on trobem una pista que ens retornarà a les cases del Mascar. Seguidament i sense deixar els senyals del GR-7 prenem un corriol a la nostra esquerra per arribar al refugi.

Accés: prenem la ctra. T-342 de Tortosa en direcció als Reguers. A un parell de quilòmetres de Roquetes agafem a l’esquerra la pista asfaltada en direcció a la urbanització Els Plans del Mascar, on veurem el rètol indicador del refugi Caro.
Horari: 6 h
Dificultat: mitjana, amb força desnivell acumulat. Itinerari ben senyalitzat.
Allotjament: Refugi Caro. Maria Luz Pérez. Tel: 617 808 816 / 977 26 71 28
Cartografia: Baix Ebre. Esc. 1:50.000. ICC, 2001.