FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Notícies - 06/04/2018

El GR® 11 canvia la numeració de les seves etapes

Senders

El recorregut del sender GR® 11, al vessant sud dels Pirineus, numera de nou les seves etapes. Així ho han decidit les federacions autonòmiques de muntanya implicades en aquest sender: la basca, la navarresa, l’aragonesa i la catalana.

La nova numeració anirà de ponent a llevant. La primera etapa, per tant, serà entre el cap Higuer (País Basc) i Bera de Bidasoa (Navarra) i la darrera, la número 44, del Port de la Selva al Cap de Creus (Catalunya).

La primera etapa en territori català, entre els refugis de Conangles i Restanca, a la Vall d’Aran, passarà a ser la número 21 d’un total de 44. D’aquesta manera, 24 etapes –més de la meitat– transcorreran íntegrament per Catalunya, sumant un total de 421 quilòmetres dels gairebé 800 que té el sender de gran recorregut .

Fitxes actualitzades de les etapes del GR® 11 a Catalunya.

GR® 11

El GR® 11, de 421,39 quilòmetres, és un sender que travessa els Pirineus pel seu vessant sud des del Cantàbric fins la Mediterrània, amb les dificultats pròpies de l’alta muntanya. A Catalunya, es troba amb el tram aragonès a la vall de Salenques, prop la boca sud del túnel de Vielha, puja vorejant el Montardo, passa per Colomers, el llac de Sant Maurici i baixa a la Noguera Pallaresa. Seguidament s’endinsa a la Vall Ferrera i les valls d’Andorra. Des del principat el sender segueix per la Cerdanya i arriba a Puigcerdà; d’allà puja a Planoles, Queralbs i arriba a la Vall de Núria, on torna a trobar la carena pirinenca fins a la Garrotxa, passant per Setcases i Molló. Passat Beget i l’indret de Sant Aniol, voreja el Bassegoda i penetra a l’Empordà per Albanyà. Continua a Maçanet de Cabrenys, La Vajol i La Jonquera, recorrent la serra de l’Albera, i finalment puja al monestir de Sant Pere de Rodes, des d’on baixa a el Port de la Selva i el Parc Natural del Cap de Creus.