FEEC Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya

Notícies - 20/08/2018

Agustí Roc i Àngela Castelló s’emporten la VerticAlp Skyrace

Curses per Muntanya

La Copa Catalana de Curses Verticals de la FEEC ha reprès l’activitat amb la VerticAlp Skyrace, organitzada pel Club Esportiu Cerdanya Pirineus el 19 d’agost. Amb la localitat d’Alp com a punt de sortida, els participants han hagut d’arribar fins al cim de la Tosa d’Alp (2.356 m).

Gairebé 250 corredors s’han enfrontat als 7,5 quilòmetres amb 1.440 metres de desnivell positiu, rebent a canvi les espectaculars vistes de la Serra del Cadí mentre pujaven i del Pedraforca a l’arribada.

Agustí Roc i Àngela Castelló, guanyen la vertical de la Baixa Cerdanya

Agustí Roc (AE Diedre) ha encapçalat la cursa en tot moment, creuant la meta en 1 hora 1 minut i 25 segons. L’ha seguit de prop Fernando López de Sagredo (CE Cerdanya Skimo Team) durant tota la cursa, que ha acabat en 1 hora 4 minuts i 5 segons. Un minut i 20 segons més tard arribava Sergi Brau, que ha anat guanyant posicions durant l’últim tram de la cursa fins a fer-se amb el tercer calaix del podi.

Pel que fa a la categoria femenina, Àngela Castelló (CE Girona (SE)) no ha tingut rival, i en 1 hora 12 minuts i 51 segons s’emportava la medalla d’or. Alicia Beth Hudelson, provinent de Geòrgia (EUA), arribava en 1 hora 20 minuts i 36 segons. Irene Torres ha entrat a meta un minut més tard, tancant el pòdium.

Aquesta ha estat la tercera prova de la Copa, després de disputar al maig la Vertical Quiri i la Cara Amon. La propera i última parada, serà el 21 d’octubre a la 4a VertiKalM, on es definiran els guanyadors d’aquesta Copa Catalana, que ara es troba bastant ajustada.