Rodacamins 2019 – Ruta per la Serra de Montsant

Bicicleta de muntanya
Organitza:
CENTRE EXCTA. TARRAGONA

Sortida des del Refugi Montsant d’Albarca. L’itinerari és una ruta circular, sortim del poble i comencem la pista. A continuació, la deixem per agafar un antic camí que ens portarà fins Ulldemolins, a sota de la Serra i en la seva vessant obaga, tot passant per un bonic indret anomenat el Salt del Teix. Visita obligada a Ulldemolins, un poble realment pintoresc i tranquil. Sortint d’Ulldemolins tenim unes magnifiques vistes del poble i del Montsant fins arribar al Collet Blanc, un llarg coll amb una vegetació espectacular.
Agafem un tros de carretera i la deixem al Port dels tres ulls, un barranquet que ve de la Serra de la Gritella i el Barranc de l’Argentera, fins el poble de Cornudella passant per un corriolet preciós vora el Nas de l’Oliver.
A Cornudella, un poble del Priorat molt bonic, passem pel costat de la seva Cooperativa Agrícola. A la sortida del poble ja es contempla la majestuositat i l’atractiu, quasi màgic, de la Serra de Montsant amb la Roca Corbatera. Pugem per una pista i la deixem per agafar l’antic camí dels Cartoixans (la veu popular ha situat el camí dels Cartoixans – documentat així des del segle XVI com l’antic camí de bast, adequat pel pas dels ramats, que comunicava la Cartoixa amb el camí ral de Reus a Lleida al seu pas per Albarca, una via molt important i transitada en el passat) fins un collet on agafem el Camí de la Llisera. Aquest és un antic Camí Ral de Lleida a Reus on hi ha una ermitana vivint en una ermita, mantenint encara avui la històrica relació d’aquestes muntanyes amb el recolliment i la meditació. Arribem al Coll Roig o dels Hostalets i des d’aquí fins arribar al Refugi Montsant d’Albarca.

Aquesta sortida està organitzada pel Centre Excursionista Tarragona.