36a Marxa Passeig de la Vall del Tenes 2017

Organitza:
UNIÓ EXCTA. DE CATALUNYA DE LA VALL DE TENES

36a MARXA PASSEIG, CAMÍ ANTIC DE BERTÍ, RIELLS DEL FAI, 2017
La Marxa Passeig no és una prova competitiva. Es tracta d’una caminada a peu, circular, amb sortida (de 8 a 9 h matí) i arribada al Centre Cívic de Riells del Fai, d’uns 14,5 km i 650 m de desnivell positiu.
Aquesta edició recuperem la pujada a l’altiplà pel camí de la Madella cap a Sant Miquel del Fai i d’aquí a la cascada de Roca Gironella, del riu Rossinyol, on ens espera el primer avituallament.
Un cop fet el primer avituallament i creuat el riu Rossinyol, per pista forestal ens desviem per camí cap als Camps de Cabanyals, cercant a la dreta el camí antic de Bertí, que puja suaument per la solana de Cal Guitzo i a peus de la casa que li dóna el nom. Sota nostre, el camí del Soler de Bertí transcorre pel Sot de les Taules.
Una plantació d’alzines tofoneres ens apropa al Collet del Soler i per un corriol que planeja per la Serra arribem al Collet de la Feu on hi coincideixen un bon grapat de camins. En aquest punt, farem l’avituallament de l’esmorzar.
Seguim a ponent per una pista en bon estat i, a pocs metres, agafarem un corriol obac, que davalla per la Baga de Mas Bosc. Baixada descarnada on cal parar atenció, si el terreny és moll, on suren arrels i roca calcària, propens a relliscadetes. El paisatge canvia totalment: el que abans eren estepars, ara són boscos de pi roig i alzinars. En sortir del corriol trobarem el tercer avituallament, que ens dóna un descans a les cames, mentre aprofitem per fer un café.
Segueix un camí tranquil i planer que baixa suaument al costat del torrent de Mas Bosc fins al Mas de Roquetes, que queda alçat davant nostre. Amb els arbres de ribera com a amos de l’entorn, a poc a poc tornem a la llera del riu Rossinyol, on ens espera el quart avituallament. A partir d’aquí resseguirem la pista enquitranada, pel voral de l’esquerra, de baixada, direcció a Sant Miquel del Fai.
Només ens caldrà arribar a Roca Gironella i desfer el camí per tornar al punt de sortida on hem començat de bon matí.
Ruta de contrastos per l’entorn del PEIN dels Cingles de Bertí, amb balconades des de l’altiplà, amb vistes al Vallès i comarques properes, i que en el tram central de la MXP, ens aproxima a les raconades, poc trescades, d’aquesta zona d’afluents del riu Rossinyol.