Manel Amor i Leire Iruretagoyena s’emporten el III UTSM
17/10/2011
Curses d'ultraresistència

El passat cap de setmana (15 i 16 d'octubre) finalitzà la I Lliga Catalana de Curses d’Ultraresistència de la FEEC amb la disputa de la tercera edició de l’Ultra Trail Serra Montsant-Priorat (UTSM), organitzada per l’Agrupació cultural Vila-seca SE.

Neus Miró, una de les persones impulsores de l’UTSM (100 km i 4.000 m de desnivell positiu), va fer els honors de donar el tret de sortida de la cursa, que destaca per unir, en un mateix esdeveniment esportiu, a esportistes i amants de la natura amb els veïns dels pobles que dia a dia modelen i gestionen el paisatge, així com els valors que representa, un espai tan important com és el Parc Natural de la Serra de Montsant.

Un total de 360 esportistes sortien predisposats a batre's en el repte personal de superar els 100 Km en menys de 24 hores. Molts ho van aconseguir i uns altres hauran d’intentar-ho en futures edicions.

Pel que fa a la competició Manel Amor(AE Diedre), va ser el primer en arribar a meta amb un temps rècord de 10 h 43 min. Durant la carrera va anar en solitari més de 60 km, tot i que seguit de prop per Toni Arbonès (AE Cornudella), guanyador de l'edició anterior, i Juan José Oliva (AE Alcanar), que li trepitjaven els talons a 9 i 20 minuts respectivament. Finalment, la segona plaça va ser per Oliva (11 h 14 min) i la tercera per al basc José Vicente Benito (12 h 01 min).

En dones, va destacar des de bon començament la basca Leire Iruretagoyena que va parar el rellotge en un temps de rècord de 12 h 41 min, seguida d’Olga Manko (CE Uecanoia) i de Laia Díez.

Amb aquests resultats, Manel Amor i Judit Casas, ambdós de l’AE Diedre, s’han proclamat campions provisionals de la I Lliga Catalana de Curses d’Ultraresistència de la FEEC, a falta de la confirmació oficial definitiva.

En l’edició d’enguany també es va disputar una cursa més curta (no puntuable per la Lliga), que aprofitava part del fecorregut de l’UTSM. Com a novetat de l'edició 2011, va haver-hi una cursa infantil, el Petit Trail, on van participar-hi nens i nenes de 6 a 15 anys en circuits diferents, d'1 i 1,5 km.

Per finalitzar l'acte, les regidores de Festes i Benestar Social de Cornudella de Montsant van lliurar els premis i tot seguit es va realitzar una “escudella party” servit en uns bols de ceràmica UTSM que posava el punt i final a un cap de setmana de trail running en una de les millors zones de Catalunya per aquesta pràctica esportiva.

 

Informació facilitada per Naturetime

Moment previa a la sortida, a Cornudella de Montsant
Manel Amor, vencedor tant de la cursa com de la Lliga

La FEEC és membre de:

Unió Internacional d'Associacions d'Alpinisme
Unió de Federacions Esportives de Catalunya
Federació Espanyola d'Esports de Muntanya i Escalada
Federació Internacional d'Esquí de Muntanya
Federació Internacional de Curses de Muntanya
Federació Internacional d'Escalada Esportiva
Federació Europea de Senderisme
Associació Europea de Raquetes de Neu
Federació d'Organitzacions Catalanes Internacionalment Reconegudes
Comité Olímpic de Catalunya

Amb el suport de:

Patrocinadors i empreses col·laboradores:
Més patrocinadors
FEEC - Rambla 41, Pral. - 08002 BARCELONATelèfon: 93 412 07 77 - Fax: 93 412 63 53feecfeec.cat Disseny web