Dissabte 14 de maig es va celebrar a Ponferrada (Lleó) la segona de les tres proves de que consta la Copa d’Espanya d’Escalada de Dificultat, amb uns resultats espectaculars pels integrants de la Selecció Catalana d’Escalada Esportiva de la FEEC, tant en la categoria absoluta com en les inferiors.
Si els resultats dels escaladors catalans ja van ser espectaculars en la primera prova de la Copa, celebrada la setmana passada a Astúries, no menys bona ha estat la prestació dels escaladors catalans desplaçats a terres castellanes.
En categoria absoluta masculina hi va haver triplet català de la mà de Ramón Julián (GE Manlleu), vencedor, seguit d’Edu Marín (Foment Excta. Barcelona) i de Víctor Esteller (CM Sant Llorenç), També cal destacar la 5a posició de Marcos Jubes (GE Manlleu) i la 16a d’Àlex Granados (CM Sant Llorenç). En categoria femenina, de la mateixa manera que en la prova inaugural de la Copa, victòria compartida per Helena Alemán (CM Sant Llorenç) i Berta Martín (CM Sant Cugat). Va acompanyar-les al podi Andrea Cartas (Federació madrilenya). Marieta Cartró (GM Sant Sadurní), per la seva part, va obtenir una meritòria 6a posició.
Les categories inferiors
Si els resultats de les categories absolutes han estat increïbles, no es queden curts els dels nostres escaladors més joves, tots ells integrants del Centre de Tecnificació d’Escalada Esportiva de la FEEC (CTEEC).
D’aquesta manera, en sub-16 femenina, Marina Valencia (UE Sabadell) es va imposar amb autoritat, mentre que Marta Palou (AE Intempèrie) va ocupar la 4a posició. En sub-16 masculina, triomf pel també català Pol Roca (CE Sant Quirze), 2a posició per Chaiyà Garcia (CE Alcover), 3a per Marc Jiménez (CM Sant Llorenç), 4a per Pau Jover (UE Sabadell) i 10a per Àlex Hernández (CE Berguedà).
En sub-18, també cal ressenyar la 4a posició de Paula Alsina (GE Manlleu) i la 5a d’Esther Raventós (CM Sant Cugat) en noies. D'altra banda, en categoria sub-20, Pol Palau (CM Sant Llorenç), va assolir la 4a posició. Ja tan sols queda esperar a que tot es decideixi en la darrera prova, que es desenvoluparà a les instal·lacions de Climbat La Foixarda (Barcelona), el cap de setmana del 28 i el 29 de maig.
Informació elaborada per l’Àrea de Comunicació de la FEEC / Fotos: M. Alba Capdevila
feec.cat
Disseny web