A principis d’abril, la nova fornada del Grup Femení de Tecnificació d’Alpinisme (GFTAC) va agafar forma.
Tres mesos després toca fer un petit balanç de com han anat les primeres passes d’aquesta nova promoció. Els resultats són molt positius. Només portem tres mesos i ja tenim primers podis a la Copa d’Espanya de Ral·lis d’Escalada, ascensions d’envergadura en escenaris pirenaics com la Peña Montañesa, Ordesa o la cara S de la Maladeta o fins i tot ascensions a les mítiques cares N del Alps.
Durant aquests tres mesos les noies han realitzat cinc concentracions on han pogut treballat aspectes relacionats amb l’escalada artificial, la resistència i l’eficiència en les ascensions, així com la progressió en terrenys desequipats i aïllats. Però també ho han aplicat en forma d’activitat d’envergadura i alt nivell.
En aquesta nova temporada les tres esportistes que ja formaven part de l’anterior promoció del GFTAC, Laia Acero (CA Gironella), Irene Artuñedo (CE Madteam) i Glòria Serral (UE Vic), s’han entès perfectament amb les tres noves incorporacions: Anna Bonet (CE Madteam), Diana Calabuig (AE Catalunya de Reus) i Joana González (AE Pallars). Hi ha molt bona dinàmica, es complementen, s'engresquen i es motiven per continuar progressant. Hi ha qui destaca en terrenys alpins, d’altres en escalada artificial, algunes porten molt bé l’esquí de muntanya, d’altres l’escalada en roca... A més a més aquest any estem intentant ser més flexibles amb el calendari i les concentracions i això s’està notant amb les trobades on la meteorologia no ens ha fet gaire la guitza.
Els propers mesos continuarem treballant i perfeccionant les seves virtuts i millorant tot allò que porten més fluix. Ens queda molt camí per recórrer però la motivació de les noies i les ganes per continuar aprenent i evolucionant son molt grans. Ha estat un començament immillorable que continuarà aquest estiu amb la temporada als Pirineus, Alps i Andes i es reprendrà en forma de concentracions a partir del mes de setembre.
Crònica de Ferran Martínez (director del GFTAC)
feec.cat
Disseny web